Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125204
- Title:
- O papel da gramática numa proposta pedagógica baseada em gêneros discursivos
- The role of grammar in a pedagogical proposal based on discourse genders
- Monteiro, Dirce Charara
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1413-0939
- In the last decade, pedagogical proposals for language teaching that aimed at developing the students’ literacy have raised an important question regarding the elaboration of language teaching plans concerning the role of grammar. How should we treat the relationship grammar-text in this new perspective? The aim of this paper is to propose a way of integrating text and grammar in an English course plan for Information Technology (IT) students which gives priority to the reading ability. We have based our proposal on concepts from English for Specific Purpose (ESP) by focusing on reading and also on literacy and text gender studies.
- Na última década, as propostas pedagógicas de ensino de línguas voltadas para o desenvolvimento do letramento dos alunos têm recolocado uma questão fundamental na elaboração dos planejamentos de ensino de línguas quanto ao papel da gramática. Como tratar a relação texto-gramática nessa nova perspectiva? O objetivo deste artigo é propor uma forma de integrar texto e gramática num planejamento de Inglês para alunos de Tecnologia da Informação (TI), que prioriza a habilidade de leitura. Baseamos nossa proposta em conceitos da abordagem instrumental de ensino de Inglês, com foco na habilidade de leitura e também nos estudos sobre letramento e gêneros discursivos.
- 2011
- Estudos Linguísticos, v. 40, n. 2, p. 617-626, 2011.
- 617-626
- Text gender
- Grammar
- Reading
- Teaching plan
- English
- Gênero discursivo
- Gramática
- Inglês
- Plano de ensino
- http://www.gel.org.br/estudoslinguisticos/v40-2_sumario.php
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/125204
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.