You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125416
Title: 
Apoio comportamental positivo: estratégias educacionais aplicadas a comportamentos-problema de alunos
Other Titles: 
Positive behavior support: educational strategies for problematic behavior of pupils
Author(s): 
Institution: 
  • Centro Universitário Adventista de São Paulo
  • Universidade Federal de São Carlos
ISSN: 
0102-3772
Abstract: 
  • This study, based on the model of Positive Behavior Support, aims to identify how 40 primary school directors describe the process of development, application, and evaluation of educational strategies for pupils with behavioral problems. The results from a questionnaire indicated that 77.5% of the directors had pupils with behavioral problems. The most commonly used educational strategies of intervention were to speak with the child (13.3%) or with the parents (13.3%). The most common action for evaluation was observation of the child (27.6%). In general, the study verified that the strategies were employed informally and unsystematically. These findings indicate that research about the inclusion of children with behavioral problems is needed and challenge to rethink about the educators professional training.
  • Baseado no modelo de Apoio Comportamental Positivo o estudo objetivou identificar como 40 diretores de escolas de educação infantil descreviam o processo de elaboração, aplicação e avaliação de estratégias educativas para comportamentos-problema de alunos. Resultados do questionário apontaram que 77,5% dos diretores indicaram comportamentos-problema em seus alunos. As estratégias educativas mais utilizadas foram conversar com a criança (13,3%) e conversar com pais (13,3%). A ação mais utilizada para a avaliação foi a observação da criança (27,6%). De forma geral, verificou-se que as estratégias utilizadas foram realizadas informal e assistematicamente. Aponta-se a necessidade de pesquisas sobre a inclusão de crianças com comportamentos-problema e o desafio de repensar a formação dos educadores.
Issue Date: 
1-Jun-2011
Citation: 
Psicologia: Teoria e Pesquisa. Instituto de Psicologia, Universidade de Brasília, v. 27, n. 2, p. 157-168, 2011.
Time Duration: 
157-168
Publisher: 
Instituto de Psicologia, Universidade de Brasília
Keywords: 
  • inclusion
  • elementary education school
  • behavioral problems
  • Positive Behavior Support
  • inclusão
  • educação infantil
  • comportamentos-problema
  • Apoio Comportamental Positivo
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0102-37722011000200008
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/125416
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.