You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125434
Title: 
Entre o corpo e a escola: estudo sobre alguns dispositivos de colonização
Other Titles: 
Between the body and the school: studies about some colonization devices
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2175-6236
Abstract: 
  • We present some results of our studies on the relationship between educational processes and subjective processes. The object of our research is the body inserted in the school context in which we analyze tenderness as a field colonized by the dynamics of power. We have observed in the educational process both signs of capture as well as rupture facing the mechanisms of control coming from the market. We identified the implications of the body in the educational process in order to propose the aesthetic paradigm as a reference for educational action.
  • Apresentamos alguns resultados de nosso estudo sobre as relações entre processos educacionais e processos de subjetivação. Nosso objeto de pesquisa é o corpo implicado no contexto escolar, no qual analisamos a ternura enquanto um campo colonizado pela dinâmica do poder. Observamos no processo educacional tanto as marcas de captura quanto as de ruptura diante dos mecanismos de mando advindos do mercado. Identificamos as implicações do corpo nos processos educacionais e propomos o paradigma estético enquanto referencial para um modo de ação educacional.
Issue Date: 
1-Dec-2012
Citation: 
Educação & Realidade. Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação, v. 37, n. 3, p. 779-802, 2012.
Time Duration: 
779-802
Publisher: 
Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação
Keywords: 
  • Body
  • School
  • Subjectivation Process
  • Corpo
  • Escola
  • Processos de Subjetivação
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S2175-62362012000300005
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/125434
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.