You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126482
Title: 
Epistemologia e experimentos nos cadernos de física do currículo do estado de São Paulo
Author(s): 
Faria, Filipe Pereira
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • The objective of this researh was to analyze the experimentation guides of the Physics books from the Education Department Curriculum of the São Paulo State and observe in the material which is the role given to experience/experimentation to the construction of scientific knowledge. For this, the selected guides were anlyzed based on three epistemological models (empiricist, popperian and Kuhnian), trying to extract elements of the books that pointed to the conceptions of experience/experiment presented in the models
  • O objetivo da pesquisa foi analisar os roteiros de experimentação dos Cadernos de Física do Currículo da Secretaria da Educação do Estado de São Paulo e observar no material qual o papel atribuído à experiência/experimentação para construção do conhecimento científico. Para isso, os roteiros selecionados foram analisados à luz de três modelos epistemológicos (empirista, popperiano e kuhniano), buscando extrair elementos dos cadernos que apontassem para as concepções de experiência /experimento apresentadas nos modelos
Issue Date: 
27-Feb-2015
Citation: 
FARIA, Filipe Pereira. Epistemologia e experimentos nos cadernos de física do currículo do estado de São Paulo. 2015. 120 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências, 2015.
Time Duration: 
120 f. : il.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Ciencia
  • Ensino
  • Epistemologia
  • Filosofia e ciencia
  • Ciencia - Experiencias
  • Science
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/126482
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.