You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126735
Title: 
A leitura como construção de conhecimento e de sentidos que conferem poder
Author(s): 
Ferreira, Eliane Aparecida Galvão Ribeiro
Institution: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Instituto Municipal de Ensino Superior de Assis (IMESA)
ISSN: 
1984-8625
Abstract: 
  • As a literature’s teacher, I’ve performed a search during three years devoted to the reader’s formation. Through this research, which resulted in my master's dissertation (FERREIRA, 2003), I’ve tried to diagnose, from 1998 to 2000, which were the previous concepts of young people belonging to prestigious classes that have led them to the rejection of reading. I’ve choose, based on the diagnosis, to develop a work guided by the reception’s aesthetics that aloud them to review both of these concepts, to expand the horizons of their expectations.
  • Como professora de literatura, realizei durante três anos uma pesquisa voltada para a formação do leitor. Por meio desta pesquisa, que resultou em minha dissertação de mestrado (FERREIRA, 2003), procurei diagnosticar, de 1998 a 2000, quais eram os conceitos prévios dos jovens pertencentes a classes prestigiadas que os levavam à rejeição da leitura. Objetivei, pelos diagnósticos, desenvolver um trabalho pautado pela estética da recepção que lhes permitisse tanto a revisão desses conceitos, quanto a ampliação de seus horizontes de expectativas.
Issue Date: 
2010
Citation: 
Revista Iluminart, v. 1, n. 1, p. 185-194, 2010.
Time Duration: 
185-194
Keywords: 
  • Reader
  • Reading
  • Training
  • Aesthetics of reception
  • Leitor
  • Leitura
  • Formação
  • Estética da recepção
Source: 
http://ti.srt.ifsp.edu.br/revistailuminart/index.php/iluminart/article/view/89
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/126735
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.