You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126971
Title: 
A formação docente no dispositivo pedagógico
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1809-3264
Abstract: 
  • The pedagogic device is constituted as a network of relationships that can be established between heterogeneous elements such as discourses, institutions, laws, administrative measures, scientific statements, philosophical propositions, ie, the said and unsaid. This paper aims to present an analysis on the theme "teacher training" from the perspective of the French philosopher Michel Foucault and his concept of the device. We performed the analysis of texts of the Patio magazine specializing in education.
  • O dispositivo pedagógico se constitui como uma rede de relações que podem ser estabelecidas entre elementos heterogêneos tais como discursos, instituições, leis, medidas administrativas, enunciados científicos, proposições filosóficas, ou seja, o dito e o não dito. O presente texto tem o intuito de apresentar uma análise a respeito do tema “formação docente” sob a perspectiva do filósofo francês Michel Foucault, recorrendo para tanto, ao uso do conceito de dispositivo. Foi realizada a análise de textos extraídos da “Pátio – Revista Pedagógica”, os quais trazem discursos sobre “a forma educando”, explicitando seus modos de ser e aparecer na contemporaneidade.
Issue Date: 
2010
Citation: 
Revista Querubim, v. 12, p. 49-55, 2010.
Time Duration: 
49-55
Keywords: 
  • Foucault
  • Device
  • Teacher training
  • Foucault
  • Dispositivo
  • Formação docente
Source: 
http://www.uff.br/feuffrevistaquerubim/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=4
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/126971
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.