You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126986
Title: 
Significações de si: sala de apoio como lugar destinado ao não saber na escola
Other Titles: 
Significances of itself: tutoring as a place intended not to knowing at school
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade Estadual de Londrina (UEL)
ISSN: 
0102-7735
Abstract: 
  • The qualitative study, in its descriptive and interpretive modality, was based on Piaget's theoretical framework in order to analyze the significances of fifty-two students attending classes with tutors. The results indicated that the significances of students about difficulties on learning, errors and tutoring have to do with stereotypes, stigmas and inferiority of their condition to achieve learning objectives. Learning difficulties are seen as a problem of their own personal or family situation, while tutoring a place of punishment for those who have learning difficulties.
  • El estudio de naturaleza cualitativa, modalidad descriptivo-interpretativa, tuvo como base el referencial teórico piagetiano para analizar las significaciones de cincuenta y dos alumnos frecuentando clases de apoyo de aprendizaje. Los resultados indicaron que las significaciones de los alumnos sobre dificultades de aprendizaje, errores y clases de apoyo corresponden a estereotipos, estigmas e inferiorizaciones de su condición para alcanzar sus objetivos de aprendizaje. Las dificultades de aprendizaje son vistas como un problema propio de su condición personal o familiar, mientras que la clase de apoyo un espacio de castigo para aquellos que presentan dificultades para aprender.
  • O estudo de natureza qualitativa, modalidade descritivo-interpretativa, apoiou- -se no referencial teórico piagetiano para analisar as significações de cinquenta e dois alunos frequentando salas de apoio à aprendizagem. Os resultados indicaram que as significações dos alunos sobre dificuldades de aprendizagem, erro e sala de apoio correspondem a estereótipos, estigmas e inferiorizações de sua condição para atingir os objetivos da aprendizagem. As dificuldades de aprendizagem são vistas como um problema próprio de sua condição pessoal ou familiar enquanto a sala de apoio, um espaço de punição para aqueles que apresentam dificuldades para aprender.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Revista Educação em Questão, v. 48, n. 34, p. 141-164, 2014.
Time Duration: 
141-164
Keywords: 
  • Tutoring
  • Learning difficulties
  • Error
  • Clase de apoyo
  • Dificultad de aprendizaje
  • Error
  • Sala de apoio
  • Dificuldades de aprendizagem
  • Erro
Source: 
http://www.periodicos.ufrn.br/educacaoemquestao/article/view/5733
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/126986
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.