You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127044
Title: 
Aprende-se a ler na escola? um wstudo da aprendizagem de leitura na escola pública paulista
Other Titles: 
Is it possible to learn how to read? a study about the learning of reading in the public school
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)
  • Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)
  • Faculdades Integradas de Ourinhos (FIO)
ISSN: 
1980-6914
Abstract: 
  • This article presents a study about the reading/formation of readers in the public school of São Paulo. To make this study the most present material in the school and the activities proposed in them are analized. What it is intended is to show that, many times, the difficulties of reading presented by the students in the external evaluations may be resulting from the kind of reading practiced in the scholar institution.
  • Este artigo apresenta um estudo a respeito da leitura/formação de leitores na escola pública paulista. Para realizar este estudo são analisados os materiais didáticos mais presentes na escola e as atividades neles propostas. O que se pretende mostrar é que, muitas vezes, as dificuldades de leitura apresentadas pelos alunos nas avaliações externas podem ser decorrentes do tipo de leitura praticada na instituição escolar.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Revista Todas as Letras, v. 16, n. 2, p. 147-160, 2014.
Time Duration: 
147-160
Keywords: 
  • Reading
  • School
  • Didactic materials
  • Leitura
  • Escola
  • Material didático
Source: 
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/tl/issue/view/422
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/127044
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.