Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127070
- Title:
- Políticas educacionais e mídia no Brasil: apontamentos sobre o quadro atual
- Policies to media studies in Brazil: notes about the current situation
- Zanchetta Júnior, Juvenal
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 0103-5444
- This paper describes some of the key political strategies focused on the relationship between the school and the media in the country. Stand out actions taken by the media in its relationship with the formal education, the proposals on the subject found in the Parâmetros Curriculares Nacionais (PCN), the guidelines found in documents on school management, and some of the concrete initiatives undertaken by the government agencies. The framework allows us to observe the distance between the initiatives managed within the school field (involving curriculum programs, programs management and the action of the government agencies linked to field of formal education) and external proposals outside that field.
- Este artigo descreve algumas das principais estratégias políticas voltadas para a relação entre a escola e a mídia no país. Destacamse ações realizadas pela própria mídia na sua relação com a educação formal; as proposições sobre o assunto encontradas nos Parâmetros Curriculares Nacionais (PCNs); as orientações encontradas nos documentos sobre Gestão Escolar; e algumas das iniciativas concretas realizadas pelos organismos de governo. O quadro permite observar a distância havida entre as iniciativas gestadas dentro do campo escolar (envolvendo programas curriculares, programas de gestão e a ação de organismos de governo ligados à área da educação formal) e as propostas externas àquele campo.
- 2011
- Resgate, v. 19, n. 22, p. 21-31, 2011.
- 21-31
- Education
- Media
- Political education
- Mídia
- Escola
- Política educacional
- http://www.cmu.unicamp.br/seer/index.php/resgate/article/view/276
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/127070
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.