You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127297
Title: 
Teaching medical students about dementia: a brief review
Other Titles: 
O ensino de demência nas escolas médicas: uma breve revisão
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1980-5764
Abstract: 
  • Underdeveloped nations have the largest absolute number of the world's elderly population. Approximately 10.7% of the Brazilian population comprises aged individuals. Aging populations are associated with a higher incidence of chronic degenerative diseases such as dementia. Demented individuals place a high burden of care on healthcare systems and family members. General practitioners should be able to diagnose the most common elderly diseases such as dementia since they act as gatekeepers to specialized care. In Brazil, many medical students work as general practitioners upon graduating. The present study shows some scenarios of medical schools worldwide, including Brazilian, regarding teaching on dementia.
  • Países subdesenvolvidos têm o maior número absoluto de idosos do mundo. Cerca de 10,7% da população brasileira é constituída por indivíduos com idade igual ou superior a 60 anos. Como o envelhecimento populacional, uma maior incidência de doenças crônico-degenerativas, como a demência, é observada. Indivíduos com demência demandam múltiplos cuidados por parte dos sistemas de saúde e de suas famílias. Os clínicos gerais devem ser capazes de diagnosticar as doenças mais comuns nos idosos, incluindo as demências, já que são eles os profissionais que mais atendem esta população. No Brasil, muitos estudantes de medicina começam a trabalhar como médicos generalistas logo após a graduação em medicina. O presente estudo mostra alguns cenários de escolas médicas do mundo, incluindo algumas brasileiras, acerca do ensino de demências.
Issue Date: 
1-Jun-2015
Citation: 
Dementia & Neuropsychologia, v. 9, n. 2, p. 93-95, 2015.
Time Duration: 
93-95
Publisher: 
Associação de Neurologia Cognitiva e do Comportamento
Keywords: 
  • Dementia
  • aged
  • Teaching
  • Medical schools
  • Brazil
  • Demência
  • Idoso
  • Ensino
  • Escolas médicas
  • Brasil
Source: 
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1980-57642015000200093&lng=en&nrm=iso&tlng=en
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/127297
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.