You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127479
Title: 
Ensino da leitura no método intuitivo: as palavras como unidade de compreensão e sentido
Other Titles: 
Teaching reading by objective method: the words as units of understanding and sense
Author(s): 
Valdemarin, Vera Teresa
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0104-4060
Sponsorship: 
  • Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)
  • Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)
Abstract: 
  • This article presents results of research about the objective methods, by Norman A. Calkins, especially to teaching reading method. For the author, the words are the units trough the teaching should happen, relating it to the propositions of analytic methods that appeared in the 19th Century, innovating the procedures of general teaching.
  • Este artigo apresenta resultados de pesquisa sobre o método de ensino intuitivo, elaborado por Norman A. Calkins, especialmente para o ensino da leitura. Para o autor, as palavras são as unidades a partir das quais o ensino deve se dar, filiando-se às proposições de marcha analítica que surgem no século XIX, inovando os procedimentos de ensino.
Issue Date: 
1-Dec-2001
Citation: 
Educar em Revista, n. 18, p. 157-182, 2001.
Time Duration: 
157-182
Publisher: 
Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná
Keywords: 
  • Objective methods
  • Teaching reading
  • Objective lessons
  • 19th century education
  • Método intuitivo
  • Ensino de leitura
  • Lições de coisas
  • Educação no século XIX
Source: 
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0104-40602001000200010&lng=pt&nrm=iso&tlng=en
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/127479
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.