Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127479
- Title:
- Ensino da leitura no método intuitivo: as palavras como unidade de compreensão e sentido
- Teaching reading by objective method: the words as units of understanding and sense
- Valdemarin, Vera Teresa
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 0104-4060
- Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)
- Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)
- This article presents results of research about the objective methods, by Norman A. Calkins, especially to teaching reading method. For the author, the words are the units trough the teaching should happen, relating it to the propositions of analytic methods that appeared in the 19th Century, innovating the procedures of general teaching.
- Este artigo apresenta resultados de pesquisa sobre o método de ensino intuitivo, elaborado por Norman A. Calkins, especialmente para o ensino da leitura. Para o autor, as palavras são as unidades a partir das quais o ensino deve se dar, filiando-se às proposições de marcha analítica que surgem no século XIX, inovando os procedimentos de ensino.
- 1-Dec-2001
- Educar em Revista, n. 18, p. 157-182, 2001.
- 157-182
- Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná
- Objective methods
- Teaching reading
- Objective lessons
- 19th century education
- Método intuitivo
- Ensino de leitura
- Lições de coisas
- Educação no século XIX
- http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0104-40602001000200010&lng=pt&nrm=iso&tlng=en
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/127479
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.