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Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127502
Title: 
Opinião de professores sobre a sexualidade e a educação sexual de alunos com deficiência intelectual
Other Titles: 
Teacher opinions on sexuality and Sexual Education of students with intelectual disability
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0103-166X
Abstract: 
  • Using a questionnaire for quantitative and qualitative analysis, this descriptive study investigated the opinion of 451 teachers about sexuality and sexual education of students with intellectual disabilities. The majority (94.2%) perceives the sexuality of their students with intellectual disabilities, identifies their desire to date (38.3%), occurrence of questions (35.8%), sexual games and masturbation (19.6%) and the inappropriate behavior (6.3%); before that, they have positive feelings (37.5%) and negative (53.8%). Teachers believe they can contribute to the sexual education of their students (87.8%), however, they considered necessary the own training (39.9%) or the support of the school and the family (24.4%). It is important to invest in continuous training in sexual education for teachers working in inclusive schools.
  • Este estudo descritivo investigou, por meio de um questionário para análise quanti-qualitativa, a opinião de 451 professores sobre a sexualidade e a educação sexual de alunos com deficiência intelectual. A maioria (94,2%) percebe a sexualidade de seus alunos com deficiência intelectual, identificando o desejo de namorar (38,3%), a ocorrência de perguntas (35,8%), de jogos sexuais e masturbação (19,6%) e comportamentos inadequados (6,3%); diante disso, têm sentimentos positivos (37,5%) e negativos (53,8%). Embora acreditem que podem contribuir para a educação sexual de seus alunos (87,8%), os participantes consideram necessário um preparo pessoal e profissional (39,9%), bem como o apoio da escola e da família (24,4%). Assim, conclui-se ser preciso investir na formação continuada em educação sexual para os professores que atuam nas escolas inclusivas.
Issue Date: 
1-Sep-2015
Citation: 
Estudos de Psicologia (Campinas), v. 32, n. 3, p. 427-435, 2015.
Time Duration: 
427-435
Publisher: 
Programa de Pós-Graduação em Psicologia, Pontifícia Universidade Católica de Campinas
Keywords: 
  • Intellectual disability
  • Distance education
  • Teacher education
  • Sexuality
  • Deficiência intelectual
  • Educação à distância
  • Formação de professores
  • Sexualidade
Source: 
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-166X2015000300427&lng=pt&nrm=iso&tlng=en
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/127502
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

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