You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/128189
Title: 
Fingerbyte: utilizando conceitos teóricos de comunicação e pesquisa de opinião para adequação de um produto
Author(s): 
Matos, Fernando Delestro
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • This project aims to use concepts of innovation and obsolescence in products, to analyze and test the technological product FingerByte, a blend glove and joystick that needs to be appropriate for specific audiences. For this adjustment, this project uses a qualitative opinion survey, known as focus group in order to obtain data during product testing with certain audiences. Another purpose of the paper is to serve as a guide to readers in similar situations where you wish to use focus groups to develop products that have not been put on the market. The experiment uses the knowledge of public relations, both in research and in data analysis. The main results of the research are described in this monograph, in order to demonstrate what are the possible types of data being collected, helping the reader to approach the experience of qualitative research
  • Esse projeto tem como objetivo utilizar conceitos de inovação e obsolescência em produtos, para analisar e testar o produto tecnológico FingerByte, uma mescla de luva e joystick que precisa ser adequada para públicos específicos. Para essa adequação, o presente projeto utiliza a pesquisa de opinião qualitativa, conhecida como grupo focal, a fim de obter dados durante testes do produto com determinados públicos. Outro propósito do trabalho é servir como guia aos leitores em situações semelhantes, onde desejam utilizar grupos focais para o desenvolvimento de produtos que ainda não foram inseridos no mercado. O experimento utiliza os conhecimentos de Relações Públicas, tanto nas pesquisas como na análise dos dados obtidos. Os principais resultados da pesquisa estão descritos nesta monografia, com o intuito de demonstrar quais são os tipos de dados possíveis de serem colhidos, auxiliando o leitor a se aproximar da experiência de uma pesquisa qualitativa
Issue Date: 
11-Feb-2014
Citation: 
MATOS, Fernando Delestro. Fingerbyte: utilizando conceitos teóricos de comunicação e pesquisa de opinião para adequação de um produto. 2014. . Trabalho de Conclusão de Curso (bacharel em Comunicação Social - habilitação em Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2014.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Produtos industrializados
  • Inovações tecnologicas
  • Relações publicas
  • Manufactures
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/128189
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.