You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/131741
Title: 
Comunicação e coolhunting: os caçadores de tendências sob o olhar das relações públicas
Author(s): 
Bonome, Nathalie Cristina
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • The anticipation of trends has become vital in today's market due to the shortening of product life cycle. For this reason, the organizations need to be alert to ongoing changes so as to satisfy the consumer market. Given the current profile of these consumers, the reducing of the products life cycle and the transformations of cultural and social aspects, has developed the coolhunting research that uses different processes from those used by traditional trends research and focuses the analysis in the young public. This work investigates the characteristics of this new research proposal in the contemporary society and your rise in the coming years, In addition to relating the work of Public Relations in this innovative proposal
  • A antecipação de tendências vem se tornando fundamental no atual contexto de mercado devido ao encurtamento do ciclo de vida dos produtos. Por essa razão, as organizações precisam estar atentas às contínuas mudanças para assim, satisfazerem o mercado consumidor, grupo cada vez mais exigente. Devido ao atual perfil desses consumidores, à redução do ciclo de vida dos produtos e às constantes mudanças culturais e sociais, desenvolveu-se a pesquisa coolhunting que recorre a processos diferentes dos utilizados pela pesquisa tradicional de tendências e foca suas análises no público jovem. Este trabalho procura investigar características dessa nova proposta de pesquisa expondo sua importância na sociedade contemporânea e sua ascensão nos próximos anos, bem como relacionar o trabalho das relações públicas nessa proposta inovadora
Issue Date: 
28-Nov-2011
Citation: 
BONOME, Nathalie Cristina. Comunicação e coolhunting: os caçadores de tendências sob o olhar das relações públicas. 2011. . Trabalho de Conclusão de Curso (bacharel em Comunicação Social - habilitação em Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2011.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Comunicação - Aspectos sociais
  • Marketing pessoal
  • Relaçoes publicas - Serviço social
  • Internet
  • Communication Social aspects
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/131741
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.