You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/132450
Title: 
Uma análise da relação entre capital humano e desenvolvimento para o período 2000-2010
Author(s): 
Camilo, Rafael de Caro
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • It's common knowledge that education is an essential aspect to promote the development process of a country. But, what exactly means development? Until what point does formal education influences a country development? This work seek to bring new perspectives to these matters by analyzing the influence of human capital on development, basing the theoretical concepts in authors like Theodore W. Schultz and researchers from the Frontiers of Development Economics, like Amartya Sen and Irma Adelman
  • É de conhecimento público que a educação é um aspecto essencial para se promover o processo de desenvolvimento de um país. Todavia, o que exatamente significa desenvolvimento? Qual a relação da educação formal com o desenvolvimento? Este trabalho visa trazer novas perspectivas a estas questões à medida que analisa a influência do capital humano no desenvolvimento, valendo-se de base teórica-conceitual como Theodore W. Schultz e alguns pensadores da Fronteira da Economia do Desenvolvimento, como Amartya Sen e Irma Adelman
Issue Date: 
29-Jun-2015
Citation: 
CAMILO, Rafael de Caro. Uma análise da relação entre capital humano e desenvolvimento para o período 2000-2010. 2015. 1 CD-ROM. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Ciências Econômicas) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras (Campus de Araraquara), 2015.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Educação
  • Economia
  • Desenvolvimento econômico
  • Indicadores
  • Education
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/132450
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.