You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134276
Title: 
O mirabolante mundo das partículas elementares: uma sequência didática para professores de física
Other Titles: 
The dazzling world of elementary particles: a sequence teaching for physics teachers
Author(s): 
Silva Junior, Osmar Pereira
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • A pesquisa “O mirabolante mundo das Partículas Elementares” tem como objetivo o desenvolvimento e aplicação de uma sequência didática sobre um tema da Física Moderna que se apresenta desafiador para os professores de Física. É um dos temas indicados na proposta curricular de ensino de Física do Estado de São Paulo, mas poucos dados se têm de como ensinar e qual metodologia é mais indicada para que se cumpra com o mínimo do indicativo das propostas de aulas contextualizadas, significativas e dinâmicas. A proposta envolve a construção de uma sequência didática contendo os requisitos apontados pelos pesquisadores da área, especialmente a construção do material e metodologias que auxiliem o professor em exercício e em formação inicial, na sua prática pedagógica sobre o tema Física de Partículas.
  • The research "The dazzling world of Elementary Particles" is aimed at the development and implementation of a didactic sequence about a topic of modern physics that presents challenging for teachers of physics. It is one of the themes identified in the proposed curriculum Physical education of the State of São Paulo, but few data have of how to teach and what methodology is best suited for that complies with the minimum indicative proposals contextualized lessons, meaningful and dynamic. The proposal involves the construction of a didactic sequence containing the requirements pointed out by researchers in the field, especially the construction of the material and methodologies that assist the teacher in exercise and initial training in their teaching on the topic Particle Physics.
Issue Date: 
14-Dec-2015
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Física de partículas elementares
  • Sequência didática
  • Formação de professores
  • Elementary particle physics
  • Didactic sequence
  • Teacher training
URI: 
Access Rights: 
Acesso restrito
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134276
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.