You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134421
Title: 
Algumas tendências das publicações relacionadas à Astronomia em periódicos brasileiros de ensino de Física nas últimas décadas
Other Titles: 
Some trends of publications related to astronomy in physics education journals in the last decades
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1415-2150
Sponsorship: 
  • Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
  • Conselho Nacional de Desenvolvimento Cientifico e Tecnológico (CNPq)
Abstract: 
  • This paper was aimed at the analysis of the publications relat ed to Astronomy in the last decades, present in two Physics Education journals in Brazil: Caderno Brasileiro de Ensino de Física and Revista Brasileira de Ensino de Física. Through the analysis of their contents it was possible to realize some trends in the Astronomy Education, such as: the frequen cy of papers of this area in these journals; the academic background of their authors, the subjects related to Astronomy and the approaches which appear in the papers analyzed. We connected some of these facts to the growth of the Astronomy Education research in the country.
  • Apresentamos neste artigo uma análise sobre as publicações relacionadas à Astronomia nas últimas décadas, presentes em dois perió dicos de ensino de Física no país: o Caderno Brasileiro de Ensino de Física e a Revista Brasileira de Ensino de Física. Pelos conteúdos dessas publicações foi possível inferir algumas tendências da área de ensino de Astronomia, tais como: a frequência de publicações de artigos dessa natureza nesses perió dicos no período analisado, a formação acadêmica dos autores que os publicaram, as temáticas relacionadas à Astronomia que aparecem nos artigos e as respectivas abordagens. Relacionamos alguns fatos ao cresci mento da pesquisa no ensino da Astronomia no país.
Issue Date: 
2010
Citation: 
Ensaio: Pesquisa em Educação em Ciências, v. 12, n. 2, p. 225-238, 2010.
Time Duration: 
225-238
Keywords: 
  • Astronomy education
  • Physics education
  • Content analysis
  • Research
  • State of art
  • Ensino de astronomia
  • Ensino de física
  • Análise de conteúdo
  • Estado da arte
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/1983-21172010120214
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134421
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.