Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134489
- Title:
- Jornalismo ambiental, envelhecimento demográfico e universidade aberta à terceira idade: a tese do empoderamento
- Environmental Journalism, Population Aging and University opened to Third Age: the thesis of Empowerment
- Campos, Pedro Celso
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1982-677X
- This paper proposes a reflection of media’s role and its relationship with global phenomena of demographic aging. From a critical point of view of empowerment’s concepts and social capital, it suggests that journalists can give more visibility to the perspective of senior citizens’ inclusion in social life through a better use of ICTs and the insertion of more diverse subjects such as universities opened to Third Age. It suggests also that this theme should be developed in training future professionals, so the media can enhance others representations of excluded groups with more social responsibility.
- Este artigo propõe uma reflexão sobre o papel dos meios de comunicação e sua relação com o fenômeno global do envelhecimento demográfico. A partir de uma reflexão crítica sobre os conceitos de empoderamento e de capital social, sugere que os jornalistas podem dar maior visibilidade a perspectivas de inclusão dos idosos na vida social, por meio de um melhor aproveitamento das TICs e da inserção de pautas mais diversas como as Universidades Abertas à Terceira Idade. Sugere que esta temática deve ser trabalhada na formação dos futuros profissionais, para que a mídia possa promover outras representações de grupos excluídos mais comprometidas com a reponsabilidade social.
- 2010
- Galáxia, v. 19, p. 291-305, 2010.
- 291-305
- Journalism
- Society
- Change
- Third age
- Ecology
- ICT
- Jornalismo
- Sociedade
- Mudança
- Terceira idade
- Ecologia
- TIC
- http://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/2081
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134489
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.