You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134534
Title: 
Considerações teóricas sobre o uso da informática na resolução de problemas de trigonometria
Author(s): 
Institution: 
  • Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1806-5589
Abstract: 
  • The present work is determined to analyse trigonometry problem solving with the help of CabriGéomètre II software from the perspective of two axes of mathematics teaching which are: the concept formation in Klausmeier and Goodwin´s perspective(1977) and problem solving according to Sternberg’s conception(2000). With such an approach traces of a more significant learning may be found , which according to Ausubel(1980) enables the adoption of better teaching and learning practices.
  • Este trabalho pretende analisar a resolução de problemas de trigonometria com auxílio do software Cabri-Géomètre II, sob a ótica de dois eixos estruturadores do ensino da Matemática: a formação de conceitos na perspectiva de Klausmeier e Goodwin (1977) e a resolução de problemas na concepção de Sternberg (2000). Com esta abordagem podem ser encontrados indícios de uma aprendizagem mais significativa que, segundo Ausubel (1980), possibilita a adoção de melhores práticas de ensino aprendizagem.
Issue Date: 
2010
Citation: 
Revista Científica das Faculdades Integradas de Jaú, v. 7, n. 1, p. 30-46, 2010.
Time Duration: 
30-46
Keywords: 
  • Solving problems
  • Formation of notions
  • Significative learning
  • Trigonometry
  • Computer
  • Cabri Géomètre II
  • Resolução de problemas
  • Formação de conceitos
  • Aprendizagem significativa
  • Trigonometria
  • Informática
  • Cabri Géomètre II
Source: 
http://www.fundacaojau.edu.br/revista7/sumario_artigos.html
URI: 
Access Rights: 
Acesso restrito
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134534
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.