You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134697
Title: 
Ensino de jornalismo: perfil profissional, regionalização das habilidades técnicas e competências
Other Titles: 
Teaching of journalism: professional profile, regionalisation of technical skills and competences
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC/SP)
ISSN: 
2178-2687
Abstract: 
  • From 2002 on, when the curricular flexibility was ruled by the Education Ministry, the courses of Journalism in Brazil, more dedicated to improve teaching quality, have tried to adapt its curricular program schedules to regional realities. In this article, they aim to show how Journalism teaching is being provided in the Country and, at the same time, what students think of the disciplines and what do specialists and the press expect from them.
  • A partir de 2002, quando foi regulamentada a flexibilização curricular pelo Ministério da Educação, os cursos de Jornalismo no Brasil, mais empenhados na melhoria da qualidade do ensino, têm procurado adaptar suas grades curriculares à realidade regional. Neste artigo, tenta-se mostrar como está o ensino de Jornalismo no País e, paralelamente, o que pensam os estudantes sobre as disciplinas, e o que os especialistas da mídia esperam deles
Issue Date: 
2011
Citation: 
Conexão: Comunicação e Cultura v. 10, n. 19, p. 15-39, 2011.
Time Duration: 
15-39
Keywords: 
  • Teaching
  • Journalism
  • Profile
  • Journalist
  • Disciplines
  • Ensino
  • Jornalismo
  • Perfil
  • Jornalista
  • Disciplinas
Source: 
http://www.ucs.br/etc/revistas/index.php/conexao/issue/view/24/showToc
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134697
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.