Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134769
- Title:
- Gestar: formação de professores em serviço e a abordagem da geometri
- Gestar: training of teachers in service and geometry approach
- Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 2237-1648
- This present article aims to present some results of a PhD research in which intended to answer the following investigation question: In which extent a Program of Teacher Education in service in the early years of elementary school, GESTAR, contributed to the development of positive attitudes about Geometry? The participants were twelve teachers from two schools in the State of Mato Grosso. The instruments for data collection were a range of attitudes towards Geometry (EARG) developed and experimented by Viana and Brito (2004). The results showed a meaningful change in Geometry of the data pre and post-experiment.
- O presente artigo tem como objetivo apresentar alguns resultados da pesquisa de doutorado na qual se buscou responder a seguinte pergunta de investigação: Em que medida um programa de formação de professores em exercício nos anos iniciais do Ensino Fundamental, GESTAR, contribuiu para o desenvolvimento de atitudes positivas em relação à geometria? Foram participantes doze professoras distribuídas em duas escolas do interior do estado de Mato Grosso. Os instrumentos para coleta de dados foram uma escala de atitudes em relação à Geometria (EARG) desenvolvida e testada por Viana e Brito (2004). Os resultados mostraram que houve uma mudança significativa em relação à geometria entre os dados do pré e pós-teste.
- 2011
- Revista Educação, Cultura e Sociedade, v. 1, n. 2, p. 219-232, 2011.
- 219-232
- Teacher education
- Geometry
- Attitudes
- Formação de professores
- Geometria
- |Atitudes
- http://sinop.unemat.br/projetos/revista/index.php/educacao/article/view/436
- Acesso restrito
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134769
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.