You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134773
Title: 
Didática multissensorial e o ensino inclusivo de ciências
Other Titles: 
Multisensory didactic and science inclusive teaching
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0121-3814
Abstract: 
  • Considering the discussions about the inclusion of disabled people in the regular education and the need to find methodologies that meet the diverse needs of students, this work brings to the discussion the multisensory didactic perspective as an alternative to science inclusive teaching.
  • Considerando as discussões sobre a inclusão das pessoas com deficiência no ensino regular e a necessidade de encontrar metodologias que atendam as diferentes necessidades dos alunos, este trabalho traz para a discussão a perspectiva da Didática Multissensorial como alternativa para um ensino inclusivo de Ciências.
Issue Date: 
2011
Citation: 
Revista de la Facultad de Ciencia y Tecnologia, v. 17, p. 192-196, 2011.
Time Duration: 
192-196
Keywords: 
  • Educacional inclusion
  • Multisensory didactic
  • Science teaching
  • Inclusão educacional
  • Didática multissensorial
  • Ensino de ciências
Source: 
http://congresoifpc.pedagogica.edu.co/
URI: 
Access Rights: 
Acesso restrito
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134773
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.