You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134774
Title: 
Educação inclusiva: concepções de professores de ciências com relação à inclusão de alunos com deficiência visual em aulas de astronomia
Other Titles: 
Inclusive education: conceptions of science teachers regarding the inclusion of students with visual impairment in the classes of astronomy
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0121-3814
Abstract: 
  • Despite of intense discussion over recent decades about the inclusion of disabled people and the influence of conception of teachers about that inclusion for the effectuation of it, this work sought to identify conceptions of science teachers regarding the inclusion of students with visual impairment in the classes of astronomy providing basis for future studies.
  • Diante da intensa discussão nas últimas décadas sobre a inclusão das pessoas com deficiência e da influência da concepção dos professores a respeito desta inclusão para a efetivação da mesma, este trabalho buscou identificar concepções de professores de Ciências com relação à inclusão de alunos com deficiência visual em aulas de astronomia fornecendo subsídios para estudos futuros.
Issue Date: 
2011
Citation: 
Revista de la Facultad de Ciencia y Tecnologia, v. 17, p. 850-854, 2011.
Time Duration: 
850-854
Keywords: 
  • Educacional inclusion
  • Visual impairment
  • Science teaching
  • Inclusão educacional
  • Deficiência visual
  • Ensino de ciências
URI: 
Access Rights: 
Acesso restrito
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134774
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.