Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134899
- Title:
- Concepções de professores sobre gestão escolar
- Teachers' conceptions about school administration
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 2177-5796
- This study examined the newly graduated in pedagogy teachers' perceptions of current school administration concepts and practices. It is an exploratory research study with questionnaire using Likert scale closed-ended questions. The results indicate an emphasis on the official view of the school administration and the sharing of responsibilities as a democratic basis. It is concluded that the respondents have basic perceptions, little criticism on the school administration, reproducing, often a government and media discourse on the subject.
- O objetivo do estudo foi identificar a percepção de professores, recém-formados em Pedagogia, sobre conceitos e práticas da gestão escolar atual. Trata-se de uma pesquisa exploratória com aplicação de questionários, com perguntas fechadas, construídas com base na Escala de Likert. Os resultados indicam ênfase na concepção oficial da gestão escolar e no compartilhamento das responsabilidades como bases democráticas. Conclui-se que os participantes da pesquisa possuem percepções básicas, pouco críticas, sobre a gestão escolar, reproduzindo, muitas vezes, um discurso midiático e governamental sobre o tema.
- 2012
- Quaestio: Revista de Estudos de Educação, v. 14, n. 2, p. 357-372, 2012.
- 357-372
- School administration
- Pedagogy
- Likert scale
- Educational policy
- Gestão escolar
- Pedagogia
- Escala de Likert
- Política educacional
- http://periodicos.uniso.br/ojs/index.php?journal=quaestio&page=article&op=view&path%5B%5D=1036
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134899
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.