You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134899
Title: 
Concepções de professores sobre gestão escolar
Other Titles: 
Teachers' conceptions about school administration
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2177-5796
Abstract: 
  • This study examined the newly graduated in pedagogy teachers' perceptions of current school administration concepts and practices. It is an exploratory research study with questionnaire using Likert scale closed-ended questions. The results indicate an emphasis on the official view of the school administration and the sharing of responsibilities as a democratic basis. It is concluded that the respondents have basic perceptions, little criticism on the school administration, reproducing, often a government and media discourse on the subject.
  • O objetivo do estudo foi identificar a percepção de professores, recém-formados em Pedagogia, sobre conceitos e práticas da gestão escolar atual. Trata-se de uma pesquisa exploratória com aplicação de questionários, com perguntas fechadas, construídas com base na Escala de Likert. Os resultados indicam ênfase na concepção oficial da gestão escolar e no compartilhamento das responsabilidades como bases democráticas. Conclui-se que os participantes da pesquisa possuem percepções básicas, pouco críticas, sobre a gestão escolar, reproduzindo, muitas vezes, um discurso midiático e governamental sobre o tema.
Issue Date: 
2012
Citation: 
Quaestio: Revista de Estudos de Educação, v. 14, n. 2, p. 357-372, 2012.
Time Duration: 
357-372
Keywords: 
  • School administration
  • Pedagogy
  • Likert scale
  • Educational policy
  • Gestão escolar
  • Pedagogia
  • Escala de Likert
  • Política educacional
Source: 
http://periodicos.uniso.br/ojs/index.php?journal=quaestio&page=article&op=view&path%5B%5D=1036
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134899
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.