Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134906
- Title:
- A reestruturação do projeto pedagógico de um curso de licenciatura em física de uma universidade pública: contribuições de licenciandos ao processo
- The restructuring of the pedagogical program of a brazilian public university's degree in physics education: contributions of future teachers to the process
- Universidade Federal do Paraná (UFPR)
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1983-2117
- Conselho Nacional de Desenvolvimento Cientifico e Tecnológico (CNPq)
- Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
- We aim to report the outcomes of a broader study on Physics teachers' pre-service education, whose data were collected during the restructuring process of the undergraduate program curriculum in Physics Education , carried out in a Brazilian public university. During this process, it was taken into consideration: the pertinent legislation, pre-service and in-service Physics teachers, and university professors' demands who contributed from different positions for the final project organization. To read and interpret discourses of those involved in this process we adopted notions on curricular development and discourse analysis. In this paper we analyze only contributions of future teachers involved in the process.
- Relatamos aqui conclusões de um estudo sobre formação inicial de professores, cujos dados foram constituídos durante o processo de reestruturação de um projeto pedagógico de um curso de licenciatura em Física de uma universidade pública. Durante esse processo, foram consideradas a legislação pertinente e as demandas de licenciandos, docentes universitários e de professores de Física em exercício na educação básica que, contribuindo a partir de diferentes posições, colaboraram fornecendo elementos para a configuração final do projeto. Para a leitura e interpretação dos discursos desses segmentos, foram adotadas como referências noções sobre desenvolvimento curricular e análise do discurso. Nesta comunicação, analisamos apenas as contribuições dos licenciandos envolvidos no processo.
- 2012
- Ensaio: Pesquisa em Educação em Ciências, v. 14, n. 3, p. 217-235, 2012.
- 217-235
- Physics teachers' education
- Discourse analysis
- Curriculum restructuration
- Formação de professores de física
- Análise do discurso
- Reestruturação curricular
- http://dx.doi.org/10.1590/1983-21172012140314
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134906
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.