Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134973
- Title:
- Os desafios da radiodifusão sonora no processo de formação de novos ouvintes na era digital
- The challenges of broadcasting in the process of formation of new listeners in the digital age
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1413-7461
- The research intends to discuss the process of reception of radio content in the current process of digitalization of media noise. So there will be a retrospective of the formation and consolidation of the radio medium in the country until the current stage of media convergence, focusing on the habits of today’s teens that comprise the calling Generation Y or Generation Internet. They constitute a strategic corpus for research on reception and media culture since they are under intense infl uence of the cultures of computing, audiovisual communication and also the economic and cultural globalization.
- A presente pesquisa objetiva discutir os processos de recepção do conteúdo radiofônico no atual processo de digitalização das mídias sonoras. Para tanto, de maneira sucinta, será realizado um retrospecto da formação e consolidação do meio radiofônico no país até o atual estágio de convergência dos meios, focando, nesse ponto, os hábitos dos atuais adolescentes que compõem a denominada Geração Y ou Geração da Internet. Esses constituem um corpus estratégico para as pesquisas sobre recepção e cultura midiática uma vez que estão sob intensa infl uência das culturas da informática, da comunicação audiovisual e também da globalização cultural e econômica.
- 2012
- Ciência Geográfica, v. 16, n. 2, p. 185-194, 2012.
- 185-194
- Convergence of media
- Generation Y
- Radio
- Radio reception
- Convergência de mídias
- Geração Y
- Rádio
- Recepção radiofônica
- http://www.agbbauru.org.br/publicacoes/revista/anoXVI_2/agb_xvi2_versao_internet/AGB_xvi2_06.pdf
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134973
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.