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Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134977
Title: 
Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional
Other Titles: 
  • Persuasion or performance: the communicational strategies to transform rugby into a national passion
  • Persuasión o performance: las estrategias comunicacionales para transformar el rugbi en pasión nacional
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1807-1236
Abstract: 
  • This paper analyzes the communication strategy of the Brazilian Rugby Confederation in the promotion of sport in the country, with three television campaigns developed since 2010 together with manufacturer Topper. One of the goals of the organization is to make the sport better known among the Brazilian public, with a view to inclusion of rugby in the Olympics in Rio de Janeiro in 2016. Very popular in countries colonized by Britain, the sport still has little visibility in the national sports scene, something to be transformed in organizational communication and advertising.
  • Este trabajo analiza la estrategia de comunicación de la Confederación Brasileña de Rugbi en la promoción del rugbi en el país, con las tres fases de la campaña de televisión elaborada en conjunto con el fabricante Topper a partir de 2010. Uno de los objetivos de la organización es hacer que el deporte sea más conocido entre el público brasileño, con miras a la inclusión del rugbi en los Juegos Olímpicos de Río de Janeiro, en 2016. Muy popular en los países colonizados por Gran Bretaña, el deporte todavía tiene poca visibilidad en la escena deportiva brasileña, algo que se pretende transformar por medio de la comunicación organizacional y la publicidad.
  • Este trabalho analisa a estratégia de comunicação da Confederação Brasileira de Rugby na divulgação do rúgbi no país, com as três fases da campanha de televisão elaborada em conjunto com a fabricante Topper a partir de 2010. Um dos objetivos da entidade é tornar o esporte mais conhecido entre o público brasileiro, tendo em vista a inclusão dessa modalidade na Olimpíada do Rio de Janeiro em 2016. Muito popular nos países de colonização britânica, o rúgbi ainda tem pouca visibilidade no cenário esportivo nacional, algo que se quer transformar com a comunicação organizacional e a publicidade.
Issue Date: 
2012
Citation: 
Organicom, v. 8, n. 15, p. 170-180, 2012.
Time Duration: 
170-180
Keywords: 
  • Rugby
  • Advertising
  • Organizational communication
  • Rugbi
  • Publicidad
  • Comunicación organizacional
  • Rúgbi
  • Publicidade
  • Comunicação organizacional
Source: 
http://www.revistaorganicom.org.br/sistema/index.php/organicom/article/view/416
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134977
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

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