You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134990
Title: 
Análise do processo inclusivo em uma escola estadual no município de bauru: a voz de um aluno com deficiência visual
Other Titles: 
Analysis of inclusive process in a stateschool in the municipality of bauru: the voice of a student with vision impairment
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
  • Universidade de São Paulo (USP)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1983-2117
Sponsorship: 
Conselho Nacional de Desenvolvimento Cientifico e Tecnológico (CNPq)
Abstract: 
  • The proposal of inclusive education in the state government of São Paulo is based on curriculum adaptation. This study aimed to analyse the voice of the student with vision impairment included in a regular classroom. Textual Discourse Analysis was used for data analysis.the The results showed that the student with vision impairment is simply located in the regular classroom, and public policies pay little heed to their inclusion. In this sense, we notice the need for regular classroom teachers ongoing formation, so that they can conform their procedures, and also develop a dialogue with expert teachers, using the resource rooms as a place for support.
  • A proposta de educação inclusiva do governo estadual de São Paulo baseia-se na adaptação curricular. O presente estudo teve por ob jetivo analisar a voz do aluno com deficiência visual incluído na sala de aula regular. Utilizou-se, para análise dos dados, a Análise Textual Discursiva. Os resultados obtidos demonstraram que o aluno com defi ciência visual está apenas inserido na sala de aula regular, e as políticas públicas pouco se atentam para a sua inclusão. Nesse sentido, observa mos a necessidade de uma formação continuada dos professores da sala regular, não apenas para adequar suas metodologias, mas também para que eles se preocupem em dialogar com os professores especialistas, empregando as salas de recursos como um espaço de apoio.
Issue Date: 
2012
Citation: 
Ensaio: Pesquisa em Educação em Ciências, v. 14, n. 2, p. 81-94, 2012.
Time Duration: 
81-94
Keywords: 
  • Inclusive education
  • Vision impairment
  • Science teaching
  • Inclusão educacional
  • Deficiência visual
  • Ensino de ciências
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/1983-21172012140205
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134990
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.