You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135021
Title: 
Nível de atividade física e imagem corporal de alunos ingressos de um curso de educação física da Cidade de Santo André - SP
Other Titles: 
Level of physical activity and body image of entrants student from a physical education college of the city of Santo André - SP
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
  • Universidade Presbiteriana Mackenzie
  • Universidade São Judas Tadeu
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • FNC
ISSN: 
1981-4313
Abstract: 
  • The aim of this study was to evaluate the level of physical activity confronting to the real and ideal body image of 65 individuals of both gender (27 women and 38 men) aged between 18 and 37 years old, all students of a Physical Education College of Santo André´s City - SP. The instruments used were the International Physical Activity Questionnaire, Short version (IPAQ, 2005) and Test for assessment of Body Image proposed by Stunkard et al., (1983) and adapted by Marsh and Roche (1996). According to the results, male subjects are more actives compared with female, as well as for the real and ideal body image males showed no significant difference, however, the females showed differences between the real and the ideal body image, between the gender no significant differences existed on the real and ideal body image. We can conclude that the students of this Physical Education College mostly presents in moderate or high level of physical activity, showing that the male are pleased with the real and ideal body image, and for a willing female body silhouette thinner ideal than real, with no significant differences between genders, and thus leading us to believe that the physical education College lead the students to experience practical activities becoming them lifestyle most active in search of a better quality of life and wellness.
  • O objetivo deste estudo foi avaliar o nível de atividade física confrontando com a imagem corporal real e ideal de 65 indivíduos de ambos os sexos (27 mulheres e 38 homens) de idade entre 18 e 37 anos, todos os alunos de um curso de Educação Física da Cidade de Santo André – SP. Os instrumentos usados foram Questionário Internacional de Atividade Física versão Curta (IPAQ, 2005) e Teste para avaliação da imagem corporal proposto por Stunkard et al., (1983) e adaptado por Marsh e Roche (1996). De acordo com os resultados os sujeitos do sexo masculino apresentam-se mais ativos comparados com as do sexo feminino, bem como em relação a imagem corporal real e ideal do sexo masculino não apresentou diferença significativa, no entanto o sexo feminino apresentou diferença entre a imagem corporal real e ideal; entre os sexos nem na imagem corporal real e ideal existiram diferenças. Podemos concluir que os alunos que cursam Educação Física em sua grande maioria apresentam-se em nível ativo moderado ou alto em relação ao nível de atividade física, revelando o sexo masculino satisfeitos com a imagem corporal real e ideal, e o sexo feminino desejando uma silhueta corporal ideal mais magra do que a real, não existindo diferença significativa entre os gêneros, e sendo assim nos levando a crer que os currículos dos cursos de educação física levam os alunos a vivenciar atividades práticas, tornando os mais ativos em busca de uma melhor qualidade de vida e bem estar.
Issue Date: 
2012
Citation: 
Coleção Pesquisa em Educação Física, v. 11, n. 3, p. 153-160, 2012.
Time Duration: 
153-160
Keywords: 
  • Body image
  • Physical activity
  • IPAQ
  • College students
  • Imagem corporal
  • Nível de atividade física
  • IPAQ
  • Universitários
Source: 
http://www.fontouraeditora.com.br/periodico/vol-11/Vol11n3-2012/artigos_Vol11n3-2012.htm
URI: 
Access Rights: 
Acesso restrito
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135021
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.