Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135081
- Title:
- Identidade visual e sua relação com a linguagem não verbal
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1646-9054
- The visual identity is based on a semantic relationship of several signs that make up a coherent system. A bimédia language formed by text and image complement to create an understandable message. This study aims the use of non-verbal communication in the corporate visual identity design project, contextualizing the role of the designer as mediator for informational corporate message to their audiences.
- A identidade visual assenta numa relação semântica de diversos signos que integram um sistema coerente. Uma linguagem bimédia de texto e imagem que se complementam de modo a criar uma mensagem compreensível. Este estudo visa o uso da linguagem não verbal no âmbito do projeto de identidade visual corporativa, contextualizando o papel do designer informacional enquanto mediador da mensagem corporativa para os seus públicos.
- 2012
- Convergencias: revista de invesitigacao e ensino das artes, n. 9, 2012.
- Design
- Visual identity
- Nonverbal language
- Design
- Identidade visual
- linguagem não verbal
- http://convergencias.esart.ipcb.pt/artigo.php?id=119
- Acesso restrito
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135081
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.