You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135081
Title: 
Identidade visual e sua relação com a linguagem não verbal
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1646-9054
Abstract: 
  • The visual identity is based on a semantic relationship of several signs that make up a coherent system. A bimédia language formed by text and image complement to create an understandable message. This study aims the use of non-verbal communication in the corporate visual identity design project, contextualizing the role of the designer as mediator for informational corporate message to their audiences.
  • A identidade visual assenta numa relação semântica de diversos signos que integram um sistema coerente. Uma linguagem bimédia de texto e imagem que se complementam de modo a criar uma mensagem compreensível. Este estudo visa o uso da linguagem não verbal no âmbito do projeto de identidade visual corporativa, contextualizando o papel do designer informacional enquanto mediador da mensagem corporativa para os seus públicos.
Issue Date: 
2012
Citation: 
Convergencias: revista de invesitigacao e ensino das artes, n. 9, 2012.
Keywords: 
  • Design
  • Visual identity
  • Nonverbal language
  • Design
  • Identidade visual
  • linguagem não verbal
Source: 
http://convergencias.esart.ipcb.pt/artigo.php?id=119
URI: 
Access Rights: 
Acesso restrito
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135081
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.