You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135082
Title: 
A aplicação de uma sequencia didática: caixa eletrônico
Other Titles: 
Implementation of a didactic sequence: the automated teller machine
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2237-1648
Sponsorship: 
Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
Abstract: 
  • This paper aims at analyzing the initial actions of a project called Education Observatory with Focus on Mathematics and Science Initiation, which involves three Brazilian universities and proposes interventions in school units with research-action methodology. The main result is that the pillar of the project is a network of specific actions with students of basic education, which seek to put in evidence the possibilities of teaching/learning Mathematics by making use of different methodological proposals such as interactive activities, math games, problem solving situations, in few words, activities that may be distinguished by the participation of students and by helping them to understand the content of Mathematics. Such actions, we hope, will contribute to teacher education and may occur in concomitance with educational problems faced by University-School partnerships.
  • Este trabalho pretende analisar as ações iniciais de um projeto chamado “Observatório da Educação com Foco em Matemática e Iniciação em Ciências”, o qual envolve três universidades brasileiras e se propõe realizar intervenções em unidades escolares com a investigação-ação como metodologia. O principal resultado é o de que o pilar do projeto se constitui em uma rede de ações pontuais de intervenção com alunos da Educação Básica, as quais pretendem evidenciar as possibilidades de ensinar/aprender Matemática fazendo uso de diferentes abordagens metodológicas tais como atividades interativas, jogos matemáticos, resolução de situações-problema, enfim, que primem pela participação dos estudantes e os levem a compreender a matemática presente nessas situações. Tais iniciativas, esperamos, irão contribuir para que a formação inicial de professores ocorra em concomitância com o enfrentamento de problemas educacionais encontrados pela parceria universidade-escola.
Issue Date: 
2012
Citation: 
Revista Educação, Cultura e Sociedade, v. 2, n. 1, p. 58-70, 2012.
Time Duration: 
58-70
Keywords: 
  • Education center
  • Initial formation
  • Instructional sequences
  • Observatório da educação
  • Formação inicial
  • Sequências didáticas
Source: 
http://sinop.unemat.br/projetos/revista/index.php/educacao/article/view/650
URI: 
Access Rights: 
Acesso restrito
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135082
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.