You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135113
Title: 
Discussão do projeto pedagógico de um curso avaliado no provão com conceito 'A' por cinco vezes consecutivas
Other Titles: 
Discussion of the pedagogical project of a course rated in the MEC general test evaluation with an 'A' for five consecutive times
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0101-5001
Abstract: 
  • This paper presents the drafting process of a pedagogical project developed and implemented in the Electrical Engineering Course at Faculty of Engineering, Campus Guaratinguetá UNESP. Applying the project in this course resulted in "A" concept classification in the old National Examination Course, known as MEC General Test (Provão), for five consecutive times. The text presents pre-existing scenario which culminated with the preparation of this new project, the points that guided its construction, the deployment strategy adopted, changing paradigms implemented and results obtained. The text also emphasizes the reasons which led it to be adopted as a starting point for the development of educational projects which resulted in the deployment of two new courses: Electrical Engineering from the Universidade Estadual de Londrina – UEL, and Engineering course control and Automation of Experimental Campus Sorocaba – UNESP.
  • Este trabalho apresenta o processo de elaboração do Projeto Pedagógico desenvolvido e implantado no curso de Engenharia Elétrica da Faculdade de Engenharia do Campus de Guaratinguetá – UNESP, que trouxe como resultado, a classificação com o conceito “A” no antigo Exame Nacional de Curso – Provão do MEC, por cinco vezes consecutivas. No texto, são apresentados o cenário preexistente e que culminou na elaboração desse novo projeto, os pontos que balizaram a sua construção, a estratégia de implantação adotada, as quebras de paradigmas implementadas e os resultados obtidos. Ressaltam-se, também, as razões que o levaram a ser adotado como ponto de partida para a elaboração dos projetos pedagógicos que resultaram na implantação de dois novos cursos: o de Engenharia Elétrica da Universidade Estadual de Londrina – UEL, e o curso de Engenharia de Controle e Automação do Campus Experimental de Sorocaba – UNESP.
Issue Date: 
2013
Citation: 
Revista de Ensino de Engenharia, v. 32, n. 2, p. 39-50, 2013.
Time Duration: 
39-50
Keywords: 
  • Pedagogical project
  • Curricular reform
  • Electrical engineering
  • National examination course
  • Projeto pedagógico
  • Reforma curricular
  • Engenharia elétrica
  • Exame nacional de curso
Source: 
http://www.abenge.org.br/revista/index.php/abenge/article/view/185
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135113
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.