You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135144
Title: 
A afinidade com a Física: uma análise feita com estudantes da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
Other Titles: 
The affinity with physics knowledge: an analysis from the graduate students of phisics UFMS
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
  • Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
  • Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC)
  • Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1983-2117
Abstract: 
  • The aim of this study is to investigate aspects that influenced students of Physics at the Federal University of Mato Grosso do Sul (UFMS) to choose that course and the influence that their own teachers had on their decision. In order to do that, a questionnaire was prepared and answered by forty-five students of Physics (bachelor's course or teacher's course). In the results we highlighted that those students developed affinities with physics knowledge before choosing the course. The analysis suggests that the teacher, although not predominant in these choices, is an important catalyst, thus influencing students to choose a career in science co-operating.
  • Este trabalho tem como objetivo investigar fatores que influenciaram estudantes de Física da Universidade Federal do Mato Grosso do Sul (UFMS) na escolha do curso, e o papel que seus próprios professores tiveram nessa escolha. Para tal, construímos e aplicamos um questionário a quarenta e cinco graduandos de Física (bacharelado e licenciatura). Dentre os resultados, destacamos que os estudantes investigados desenvolveram afinidades com a Física antes de optarem pela carreira. Ao apontarem professores dos quais tenham gostado durante o percurso de formação, aqueles que ministraram Física foram os mais lembrados. Porém, a afinidade com o conhecimento é o fator mais citado como definidor da escolha. Entendemos que o professor, mesmo não sendo peça fundamental nessa escolha, é um importante agente motivador, influenciando estudantes na escolha pela carreira científica.
Issue Date: 
2013
Citation: 
Ensaio: Pesquisa em Educação em Ciências, v. 15, n. 1, p. 67-80, 2013.
Time Duration: 
67-80
Keywords: 
  • Affectivity
  • Physics education
  • Career choice
  • Afetividade
  • Ensino de Física
  • Escolha da carreira
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/1983-21172013150105
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135144
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.