You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135217
Title: 
Interatividade: um conceito além da internet
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2179-1465
Sponsorship: 
  • Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)
  • Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
Abstract: 
  • Understand the concepts of interactivity in their levels and uses, as well as how it has been used by many authors is the mainspring of this article. Besides the exchange of information, interactivity provides interacting, people involved in the communication process, a new possibility: the output of your comfort zone, or just the receiving of content, opening the door to the production process. So-called receptors, through interactivity, leave their passive role in the production and consumption of information, by also producing. The different levels of interactivity, of greater or lesser degree, depending on the type of action will be reviewed here in its area of application, whether on the internet or digital TV. Through a literature review, we seek to set this interactivity in communication scenario.
  • Entender os conceitos de interatividade, em seus níveis e utilizações, bem como a forma que ele vem sendo utilizado por diversos autores é a mola propulsora deste artigo. Além das trocas de informações, a interatividade proporciona aos interagentes, pessoas envolvidas no processo comunicacional, uma nova possibilidade: a saída de sua zona de conforto, ou apenas ponto de recepção de conteúdo, abrindo as portas para o processo de produção. Assim, os chamados receptores, através da interatividade, deixam seu papel passivo na produção e no consumo de informações, passando também a produtores. Os diversos níveis de interatividade, de maior ou menor grau, dependendo do tipo de ação, serão aqui analisados em sua área de aplicação, seja ela na internet ou na TV digital. Através de uma revisão bibliográfica, buscamos configurar essa interatividade no cenário da comunicação.
Issue Date: 
2013
Citation: 
REVISTA GEMInIS, Ano 4, v. 1, n. 2, p. 42-56, 2013.
Time Duration: 
42-56
Keywords: 
  • Interactivity
  • Internet
  • Digital TV
  • Communication
  • Interatividade
  • Internet
  • TV digital
  • Comunicação
Source: 
http://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/143
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135217
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.