You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135228
Title: 
Uma proposta de formação continuada de professores de ciências e matemática na interface do agir comunicativo e das questões sociocientíficas
Other Titles: 
A proposal for the continuing education of science and mathematics teachers at the interface of the communicative action and the socioscientific issues
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade de Campinas (UNICAMP)
ISSN: 
2317-5125
Abstract: 
  • The objective of this paper is to present a theoretical proposal for the training of teachers of mathematics and science at the interface of communicative action and socio-scientific issues. In this paper we argue for the need for a continuous training of teachers if we are to be interested in developing the scientific training of students from the public school system. To form communicatively competent students, by the end of schooling, becomes necessary the training of argumentatively competent teachers. Therefore, we believe that the theory of communicative action by Jurgen Habermas, will cooperate to this end.
  • O objetivo deste artigo é apresentar uma proposta teórica para a formação de professores de ciências e matemática na interface do agir comunicativo e as questões sociocientíficas. Defendemos neste trabalho, a necessidade da formação continuada de professores caso tenhamos o interesse de desenvolver a formação científica escolar de alunos da Rede Oficial de Ensino Básico. Para a formação de alunos competentes comunicativamente, ao final, da escolarização torna-se necessária a formação de professores competentes argumentativamente. Para tanto, acreditamos que a teoria do agir comunicativo, de Jurgen Habermas, venha a colaborar nesse sentido.
Issue Date: 
2013
Citation: 
Amazônia - Revista de Educação em Ciências e Matemáticas, v. 09, n. 2013, p. 141-154, 2013.
Time Duration: 
141-154
Keywords: 
  • Science teaching
  • Teacher education
  • Action communicative
  • Socio-scientific
  • Issues
  • Ensino de ciências
  • Formação de professores
  • Agir comunicativo
  • Questões sociocientíficas
Source: 
http://www.periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/viewArticle/1659
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135228
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.