Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135268
- Title:
- Um estudo sobre a utilização do software SCRATCH como ferramenta de apoio ao ensino da disciplina de lógica de programação
- A study on the use of scratch software as an aid tool for teaching in the discipline of programming logics
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- ETEC Rodrigues de Abreu
- 0101-4617
- Learning to program or master a programming language is not an easy task, and the base of process should by study Logic Programming, beginning to learning through the development of pseudocodes, algorithms and flowcharts, for, techniques that facilitate the construction and understanding of what you want to accomplish, to that is subsequently developed or elaborated a program. Reflecting on the learning of Logic Programming, this article presents information about software SCRATCH in relation to logic (pseudocodes), and how it provides support to the understanding of student learning in this course.
- Aprender a programar ou dominar uma linguagem de programação não é uma tarefa fácil, e a base desse processo deve iniciar pelo estudo da Lógica de Programação, principiando-se o aprendizado, através da elaboração de pseudocódigos, algoritmos e fluxogramas, isto é, técnicas que facilitam a construção e o entendimento do que se deseja realizar, para que, posteriormente, seja desenvolvido ou elaborado um programa. Refletindo sobre o aprendizado da Lógica de Programação, este artigo apresenta informações sobre o software SCRATCH em relação à lógica de programação (pseudocódigo) e, de como este fornece apoio à compreensão do discente no aprendizado desta disciplina.
- 2013
- Mímesis, v. 34, n. 1, p. 45-62, 2013.
- 45-62
- Lógica
- Programação
- SCRATCH
- Aprendizado
- http://www.usc.br/biblioteca/mimesis/mimesis_v34_n1_2013.htm
- Acesso restrito
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135268
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.