Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135270
- Title:
- Mapeamento do conhecimento no processode atribuição de aulas em Escolas Técnicas
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 2317-451X
- This article has the objective to describe the importance of management knowledge. And, for that, we have done a study upon a case, based on the mapping of the process of classes distribution in the Escolas Técnicas do Centro Paula Souza. The management of knowledge is a way to provide it to the people, considering that knowledge becomes a fundamental and necessary resource to the development of the privante or public organizations. The use of knowledge maps becomes a crucial factor in this process of transformation of tacit knowledge into explicit, because having a high knowledge level, and socialize it, is as essential and important as all the other resources that exist within the institutions.
- O presente artigo tem por objetivo descrever a importância da gestão do conhecimento. E para tanto realizamos um estudo de caso, com base no mapeamento do processo de atribuição de aulas nas Escolas Técnicas do Centro Paula Souza. A gestão do conhecimento é um meio de fomento para as pessoas, sendo que o conhecimento se torna recurso imprescindível e necessário para o crescimento das organizações tanto privadas quanto públicas. A utilização de mapas do conhecimento se torna um fator crucial no processo de transformação de conhecimento tácito em explicito, pois reter um alto volume de conhecimento, e socializá-lo, é essencial e tão importante como todos os outros recursos existentes dentro das instituições.
- 2013
- Revista e-f@tec, v. 3, n. 2, p. 27, 2013.
- 27
- Knowledge management
- Knowledge maps
- Transformation
- Gestão do conhecimento
- Mapas do conhecimento
- Transformação
- http://www.fatecgarca.edu.br/revista/Volume3/Revista_2013_vol_3_arquivos/Page569.htm
- Acesso restrito
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135270
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.