Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135364
- Title:
- Mídia-educação: uma proposta de formação de profissionais de comunicação
- Media education: a proposal for the training of media professionals
- La educación en medios: una propuesta para la formación de la comunicación profesional
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1517-3283
- This article is based on the results of an experience with training undergraduate and postgraduate communication students for media education. The activities were founded on the theory and practice proposed by British researchers. It was found that many participants held a fragmented knowledge on the subject, permeated by theoretical and mainly methodological doubts.
- Esta investigación aborda el resultado de la experiencia con la formación en la educación para los medios con estudiantes de grado y posgrado del curso de Comunicación. Las actividades fueron desarrolladas basándose en el referencial teórico británico. Se concluye que muchos de los participantes trajeron un conocimiento fragmentado sobre el tema, impregnado por dudas teóricas y, principalmente, metodológicas.
- Apresenta-se o resultado de experiência com a formação para a educação às mídias de estudantes de graduação e pós-graduação em comunicação social As atividades foram norteadas por referencial teórico cunhado na tradição britânica dos estudos de mídia. Constatou-se que muitos participantes traziam um conhecimento fragmentado sobre a temática, permeado por dúvidas teóricas e, principalmente, metodológicas.
- 2013
- Líbero, v. 16, n. 32, p. 61-70, 2013.
- 61-70
- Media studies
- Media education
- Education through media
- Media literacy
- Educación para los medios
- Educacón por los Medios
- Alfabetización mediática
- Mídia-educação
- Educação às mídias
- Educação pela mídia
- Media literacy
- http://casperlibero.edu.br/revista-libero/libero-edicao-32/
- Acesso restrito
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135364
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.