You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135390
Title: 
Pesquisa em educação ambiental e questões metodológicas: uma discussão coletiva
Other Titles: 
Research in environmental education and methodological issues: a collective discussion
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2177-580X
Abstract: 
  • The Research on Environmental Education Meetings (EPEAs, in Portuguese) include in their schedule the Groups on Research Discussion (GDPs, in Portuguese). These are sessions to discuss and deepen themes considered significant to the research on environmental education but that must also be seen as a moment to gather the participation of researchers who present works related to the GDPs’ themes. The GDP on Methodological Questions happened during the VII EPEA in 2013 and conducted effusive discussions which resulted in the building of some indicators to be used in the research of our field in order to ensure more and more social commitment and scientific competence in the field's maturation process. This article presents part of these discussions with emphasis on those indicators.
  • Os Encontros de Pesquisa em Educação Ambiental – EPEAs – têm, em sua estrutura, os Grupos de Discussão de Pesquisa (GDPs). São sessões para discussão e aprofundamento de temas considerados significativos para a pesquisa em educação ambiental, mas que também devem ser consideradas um espaço de participação dos pesquisadores que apresentam trabalhos relacionados aos temas dos GDPs. O GDP Questões Metodológicas se reuniu no VII EPEA em 2013, empreendendo discussões acaloradas que resultaram na elaboração de alguns indicadores para a pesquisa em nosso campo garantir, cada vez mais, compromisso social e competência científica em seu processo de amadurecimento. Este artigo apresenta parte dessas discussões com ênfase nesses indicadores.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Pesquisa em Educação Ambiental, v. 9, n. 1, p. 133-143, 2014.
Time Duration: 
133-143
Keywords: 
  • Research methodology
  • Epistemology
  • Educational phenomenon
  • Metodologia de pesquisa
  • Epistemologia
  • Fenômeno educativo
Source: 
http://dx.doi.org/10.18675/2177-580X.vol9.n1.p133-143
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135390
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.