You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135432
Title: 
Memórias do ensino de ciências no Brasil: a constituição da área segundo pesquisadores brasileiros, origens e avanços da pós-graduação
Other Titles: 
  • Memories of science education in Brazil: the establishment of this field, in accordance with Brazilian researchers, its origins and the postgraduation advances
  • Memorias de la enseñanza de las ciencias en Brasil: la formación del área según los investigadores brasileños, origen y progreso de la pos graduación
Author(s): 
Nardi, Roberto
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2318-1869
Sponsorship: 
  • Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)
  • Fundação para o Desenvolvimento da UNESP (FUNDUNESP)
  • Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)
Abstract: 
  • This paper deals with the constitution and development of science teaching area in Brazil, highlighting the factors considered important in this process as well as the origins and advances of the postgraduate programs in this area. Data for this writing were collected from the literature of the area, in answers to questions formulated in interviews taken among Brazilian researchers in the context of development of the project called: Constitution of the Science Education field: memories of researchers in Brazil and in documents on postgraduate assessment in the country, particularly in field of science education.
  • Este artículo trata de la formación y desarrollo del área de enseñanza de las ciencias en Brasil, destacando los factores considerados importantes en este proceso, así como el origen y progreso de la pos graduación en esa área. Los datos para la elaboración de este texto fueron recogidos en la literatura del área y en respuestas a preguntas formuladas en entrevistas a investigadores brasileños durante el desarrollo del proyecto Formación del área de Enseñanza de Ciencias: memorias de investigadores en Brasil y en documentos sobre evaluación de la pos graduación en el país, particularmente en el área de enseñanza de ciencias.
  • Este artigo trata da constituição e desenvolvimento da área de ensino de ciências no Brasil, destacando os fatores considerados importantes neste processo, bem como as origens e avanços da pós-graduação nesta área. Os dados para a elaboração deste texto foram recolhidos a partir da literatura da área, em respostas dadas a questões formuladas em entrevistas realizadas junto a pesquisadores brasileiros no contexto de desenvolvimento do projeto: Formação da área de Ensino de Ciências: memórias de pesquisadores no Brasil e em documentos sobre avaliação da pós-graduação no país, particularmente da área de ensino de ciências.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Revista do IMEA-UNILA, v. 2, n. 2, p. 13-46, 2014.
Time Duration: 
13-46
Keywords: 
  • Science education
  • Constitution of the science education field in Brazil
  • Postgraduate assessment
  • Memories of Brazilian researchers
  • Educación en ciencias
  • Formación del área de enseñanza de ciencias en Brasil
  • Pos graduación en enseñanza de ciencias
  • Memorias de investigadores brasileños
  • Educação em ciências
  • Constituição da área de ensino de ciências no Brasil
  • Pós-graduação em ensino de ciências
  • Memórias de pesquisadores brasileiros
Source: 
https://revistas.unila.edu.br/index.php/IMEA-UNILA/article/view/341
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135432
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.