You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135486
Title: 
Mulheres fazem isso? Análise das estratégias de gestão do rúgbi feminino no Brasil
Other Titles: 
  • Women do it? Analysis of women's rugby management strategies in Brazil
  • Mujeres hacer eso? Análisis de la gestión de rugby femenino estrategias en Brasil
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2316-932X
Abstract: 
  • This paper presents the integrated sports marketing to female rugby management in Brazil and analyzes the strategies used to popularize this sport. The Brazilian Confederation of Rugby in 2011 developed a strategic planning with the objective of restructuring mode and has been using sports marketing concepts to promote rugby, aiming its growth, both in numbers of practitioners, as supporters and fans. To perform the proposed objective was conducted a survey exploratory on the rugby modality that will be present at the Olympic Games in 2016. We analyze also the history of women's Rugby Team and the tools of marketing and sportive management used by the Confederation. At the end is a study of the strategies of sports management female rugby in Brazil, taking into consideration also the gender issue, especially the obstacles women face athletes in a sport that is blended with the virility and strength male.
  • Este artículo presenta el marketing deportivo integrado de la gestión de rugby femenino en Brasil y analiza las estrategias utilizadas para popularizar este deporte. La Confederación Brasileña de Rugby en 2011 desarrolló una planificación estratégica con el fin de reestructurar el deporte y ha estado utilizando deportivos conceptos de marketing para promocionar el rugby, con el objetivo de su crecimiento, tanto en número de practicantes, como seguidores y fans. Para llevar a cabo el objetivo propuesto, la investigación exploratoria se realizó en la modalidad de rugby que estará presente en los Juegos Olímpicos en 2016. Se analiza también la historia de Rugby de la mujer y de marketing y gestión deportiva herramientas utilizadas por la Confederación. Al final es un estudio de las estrategias de gestión deportiva femenina de rugby en Brasil, teniendo en cuenta también la cuestión de género, en particular, los obstáculos que las mujeres enfrentan los atletas en un deporte que se alió con la masculinidad y la fuerza masculina.
  • Este artigo apresenta o marketing esportivo integrado à gestão do rúgbi feminino no Brasil e analisa as estratégias utilizadas para a popularização desta modalidade esportiva. A Confederação Brasileira de Rúgbi, em 2011 elaborou um planejamento estratégico com o objetivo de reestruturar a modalidade e vem utilizando conceitos de marketing esportivo para fomento do rúgbi, visando o seu crescimento, tanto em números de praticantes, como de apoiadores e torcedores. Para realização do objetivo proposto foi realizada uma pesquisa exploratória sobre o rúgbi, modalidade que estará presente nos Jogos Olímpicos de 2016. Analisam-se ainda a história da Seleção feminina de Rúgbi e as ferramentas de marketing e gestão esportiva utilizada pela Confederação. Ao final é realizado um estudo das estratégias da gestão esportiva do rúgbi feminino no Brasil, levando-se em consideração também a questão de gênero, em especial os obstáculos que as mulheres esportistas enfrentam em um esporte que está aliado à virilidade e à força masculina.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Podium: Sport, Leisure and Tourism Review, v. 3, n. 2, p. 26-40, 2014.
Time Duration: 
26-40
Keywords: 
  • Rugby
  • Sport
  • Marketing
  • Management
  • Woman
  • Rugby
  • Deporte
  • Comercialización
  • Gestión
  • Mujeres
  • Rúgbi
  • Esporte
  • Marketing
  • Gestão
  • Mulher
Source: 
http://www.podiumreview.org.br/ojs/index.php/rgesporte/article/view/91
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135486
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.