You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135506
Title: 
A interculturalidade no ensino-aprendizagem em relações públicas: contribuições a partir de uma parceria internacional
Other Titles: 
  • Interculturalism in the teaching-apprenticeship process in public relations: contributions from an international partnership
  • La interculturalidad en la enseñanza-aprendizaje en relaciones públicas: contribuciones a partir de un acuerdo internacional
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1807-1236
Abstract: 
  • This paper presents the aspects of an intercultural experience relative to the international partnership of teachingapprenticeship in public relations between the São Paulo State University (Brazil) and the University of Sevilla (Spain). The purpose is of reflecting on the interculturality and its importance for the graduation in public relations, presenting results of this academic experience. To this end, we seek to describe the partnership, discuss the influences of this teachingapprenticeship process and its intercultural experience.
  • Este trabajo presenta aspectos de una experiencia intercultural en relación al acuerdo internacional de enseñanzaaprendizaje en relaciones públicas entre la Universidad Estadual Paulista (Brasil) y la Universidad de Sevilla (España). El objetivo es reflexionar sobre la noción de interculturalidad y su importancia en la formación en relaciones públicas, presentando resultados de esa experiencia académica. Para eso, buscamos describir el acuerdo, discutir las influencias de ese proceso de enseñanza-aprendizaje y su vivencia intercultural.
  • Este trabalho apresenta aspectos de uma experiência intercultural referente à parceria internacional de ensinoaprendizagem em relações públicas entre a Universidade Estadual Paulista (Brasil) e a Universidade de Sevilha (Espanha). O objetivo é refletir sobre a noção de interculturalidade e sua importância na formação em relações públicas, apresentando resultados dessa intervenção acadêmica. Para tanto, buscamos descrever a parceria, discutir as influências desse processo de ensino-aprendizagem e sua vivência intercultural.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Organicom, v. 11, n. 21, p. 224-234, 2014.
Time Duration: 
224-234
Keywords: 
  • Public relations
  • Interculturality
  • Teaching-apprenticeship process
  • Relaciones públicas
  • Interculturalidad
  • Enseñanza-aprendizaje
  • Relações públicas
  • Interculturalidade
  • Ensino-aprendizagem
Source: 
http://www.revistaorganicom.org.br/sistema/index.php/organicom/article/view/767
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135506
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.