You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135650
Title: 
Concepções geométricas de percepção e representação da forma no desenho
Other Titles: 
Geometric concepts of perception and representation of the shape of the drawing
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2177-5745
Abstract: 
  • A study on means of developing of perception and reading of the form by the conception and development of a Teaching Methodology of Drawing with emphasis in its early stages, its development and application in the initial stages of the Design process, dissecting it as a mental and physical process. We will be addressing the contributions of Geometry as a mean of simplification of the reading and materializing configurations as some pointers for addressing the Drawing teaching in the reported course.
  • Um estudo sobre meios de desenvolvimento da percepção e leitura da forma pela concepção e desenvolvimento de uma metodologia de ensino do Desenho com ênfase nas suas fases iniciais, seu desenvolvimento e aplicação nas primeiras etapas do processo de projeto em Design, dissecando-o como processo mental e físico. Abordaremos a contribuição da geometrização como meio de simplificação das dinâmicas de leitura e materialização de configurações como alguns indicadores para se pensar o ensino do Desenho no referido curso.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Revista Poéticas Visuais, v. 5, n. 1, p. 33-44, 2014.
Time Duration: 
33-44
Keywords: 
  • Drawing
  • Teaching
  • Drawing teaching
  • Geometry
  • Perception
  • Design
  • Desenho
  • Ensino
  • Ensino do desenho
  • Geometria
  • Percepção
  • Design
Source: 
http://www.poeticasvisuais.com.br/wp-content/uploads/2014/10/V5N1-Artigos1.pdf
URI: 
Access Rights: 
Acesso restrito
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135650
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.