Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135717
- Title:
- O desafio de desenvolver artistas criativos no mundo das mídias digitais
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 2317-1707
- From the second half of the twentieth century, with the proposal of working active listening, exploring sounds, the experience, the search for new forms of contemporary music notation, improvisation and experimental music composition, arise music educators Paynter Schafer and Koellreutter, known by the active method of second generation who contributed greatly to the development of creative processes in the classroom. Also arises, in the same period, the encounter between art and technology, expanding opportunities through digital media, open, participatory and interactive works such as Video art, Web art, Nanoarte and Locative Art, augmented, not only against the art with the public, through connections mediated by digital interfaces, providing new learning situations attractive for the development of creativity and artistic production as challenges in contemporary.
- A partir da segunda metade do séc XX, com a proposta de trabalhar a escuta ativa, a exploração de sonoridades, a vivência, a pesquisa de novas formas de notação musical contemporânea, a improvisação e composição de música experimental, surgem os educadores musicais Paynter, Schafer e Koellreutter, conhecidos pelo método ativo de segunda geração que contribuíram sobremaneira ao desenvolvimento de processos criativos em sala de aula. Surge também, neste mesmo período, o encontro da arte com a tecnologia, ampliando as oportunidades por meio das mídias digitais, em obras abertas, participativas e interativas, como Videoarte, Web Arte, Nanoarte e Arte Locativa, potencializado, não somente o encontro da arte com o público, por meio de conexões mediadas por interfaces digitais, proporcionando novas situações de aprendizagem atrativas para o desenvolvimento da criatividade e produção artística como desafios na contemporaneidade.
- 2014
- The Challenge of Developing Creative Artists in a Standardized World, v. 7, n. 2014, p. 28-40, 2014.
- 28-40
- Creative process
- Art-technology
- Digital interfaces
- Processos criativos
- Arte-tecnologia
- Interfaces digitais
- http://proceedings.copec.org.br/index.php/wcca/article/view/2031
- Acesso restrito
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135717
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.