You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135908
Title: 
O uso de simulações virtuais como apoio ao currículo da SEE-SP para a disciplina de Física
Author(s): 
Rossi, Diego Delovo
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Sponsorship: 
Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
Abstract: 
  • This work supports a range of virtual experimental activities associated with the activities proposed by the curriculum of the Secretaria da Educação do Estado de São Paulo, which, besides contributing to the improvement of the teaching quality of this science, suggests a material to support the teacher who can subsidize a new methodological stance to their teaching practice. Virtual simulations and elaborate activities were selected compatible with various learning situations proposed by the curriculum of the São Paulo State Education to the discipline of physics, so that the end of the work all these activities were stored in a blog for teachers access showing interest in new alternatives for the development of their classes, still using the said curriculum. The methodology adopted for the development of simulated experimental activities was based on the significant learning Ausubel theory. The development of this work shows the teaching practice adopted and the activities developed aroused greater interest in students, as well as, collaborate with the execution of the established curriculum by the Secretaria da Educação. It is believed that, in addition to the proposed objectives, the development of this work contributed to the professional growth of educators and the intellectual development of students
  • Este trabalho fornece uma série de atividades experimentais virtuais associadas às atividades propostas pelo currículo da Secretaria da Educação do Estado de São Paulo, que, além de contribuir para a melhora da qualidade de ensino desta ciência, sugere um material de apoio ao professor que possa subsidiar uma nova postura metodológica para sua prática docente. Foram selecionadas simulações virtuais e elaboradas atividades compatíveis com várias situações de aprendizagem propostas pelo currículo da Secretaria da Educação do Estado de São Paulo para a disciplina de Física, de modo que ao final do trabalho todas essas atividades foram armazenadas em um blog para acesso de professores que demonstrem interesse em novas alternativas para desenvolvimento de suas aulas, utilizando ainda assim o referido currículo. A metodologia adotada para o desenvolvimento das atividades experimentais simuladas tomou como base a teoria de aprendizagem significativa de Ausubel. O desenvolvimento do trabalho mostra que a prática docente adotada e as atividades desenvolvidas despertaram um maior interesse nos estudantes, além de colaborar com a execução do currículo estabelecido pela Secretaria da Educação. Acredita-se que, além de os objetivos propostos, o desenvolvimento deste trabalho contribuiu, certamente, com o crescimento profissional do educador e o desenvolvimento intelectual dos alunos
Issue Date: 
31-Aug-2015
Citation: 
ROSSI, Diego Delovo. O uso de simulações virtuais como apoio ao currículo da SEE-SP para a disciplina de Física. 2015. xi, 33 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Tecnologia, 2015.
Time Duration: 
xi, 33 f. : il.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Fisica
  • Física - Estudo e ensino
  • Metodologia
  • Material didático
  • Physics
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135908
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.