You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/136155
Title: 
O marketing de experiência e o novo consumidor: um estudo bibliográfico
Author(s): 
Manchon, Polianna Negri
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • This study aims to elucidate the marketing experience and to show the fundamental role that strategic communication plays as a tool for approaching the target audience and for consolidating a brand. The necessity for differentiation and innovation increases with market competition, standardization of products and services and with a customer more demanding and careful, leading the sensorial experiences to a trend of communication capable of bringing closer the relation between consumer and brand. From a bibliography research, marketing concepts, public relations and marketing experience are studied, presenting national and international cases of success in the retail industry. The study focuses on the comprehension of actions that leads to experiences in the market environment
  • O trabalho tem como objetivo elucidar o marketing de experiência e demonstrar o papel fundamental da comunicação estratégica como ferramenta de aproximação do público alvo e consolidação da marca. A necessidade de diferenciações e inovações se acentua diante da concorrência no mercado, da padronização de produtos e serviços e de um consumidor mais exigente e criterioso, tornando as experiências sensoriais uma vertente da comunicação que viabiliza o estreitamento das relações do consumidor com a marca. A partir de pesquisa bibliográfica se estudam os conceitos de marketing, relações públicas e marketing de experiência, apresentando ações de sucesso da indústria varejista, no âmbito nacional e internacional, o estudo se concretiza buscando a compreensão das práticas de experiência com o ambiente mercadológico
Issue Date: 
27-Apr-2015
Citation: 
MANCHON, Polianna Negri. O marketing de experiência e o novo consumidor: um estudo bibliográfico. 2015. . Trabalho de Conclusão de Curso (bacharel em Comunicação Social - habilitação em Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2015.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Consumidores
  • Marketing
  • Marketing de serviços
  • Comercio varejista
  • Consumers
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/136155
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.