You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/136490
Title: 
Oficinas e feira de ciências: experimentação e o ensino de física
Author(s): 
Alberguini, Fábio Lourenço
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Sponsorship: 
Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
Abstract: 
  • This study analyzes experimental activities in Physics Teaching through the development and realization of a Science Fair in a high school school public network of the city of Rio Claro (SP). The Science Fairs are focused arouse students' interest in scientific knowledge, through the teamwork of students and the development of projects done by the students, guided by teachers. We also discussed the development of activities and some issues related to this issue
  • Neste trabalho analisamos atividades experientais no Ensino de Física por meio do desenvolvimento e da realização de uma Feira de Ciências em uma escola de Ensino Médio da Rede Pública da cidade de Rio Claro (SP). As Feiras de Ciências têm como foco despertar o interesse dos estudantes por conhecimentos científicos, por meio do trabalho em grupo de estudantes e pelo desenvolvimento de projetos feitos pelos próprios alunos, orientados pelos professores. Também discutimos o desenvolvimento de atividades e algumas questões relacionadas a esta temática
Issue Date: 
2015
Citation: 
ALBERGUINI, Fábio Lourenço. Oficinas e feira de ciências: experimentação e o ensino de física. 2015. 61 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Física) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Geociências e Ciências Exatas, 2015.
Time Duration: 
61 f.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Física - Estudo e ensino
  • Feiras-livres
  • Ciências
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/136490
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.