You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/136757
Title: 
A educação como arte do fluir: Paregogia e Aikido
Author(s): 
Nogueira Filho, Saint Clair Rodrigues
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • This research investigates the integration between the theory of peeragogy and martial art aikido, focused on the concepts of space, meta-learning, feedback, non linearity and continuous learning. Through Larrosa's concept of experience (2014), and upon the foundations of the previous integration between peeragogy and aikido, the research also investigates the concept of education as the art of flowing together with, discussing the idea of meta-master as a way of research in movement which integrates and incorporates what happens to us
  • Esta pesquisa investiga a integração entre a teoria da Paregogia e a arte marcial Aikido, tendo como eixos principais as ideias de espaço, meta-aprendizagem, feedback, não linearidade e aprendizagem contínua. Através do conceito de experiência segundo Larrosa (2014) e sobre a base da integração entre Paregogia e Aikido, a pesquisa se debruça sobre a educação enquanto arte do fluir com, discutindo a ideia de metamestrado como trajeto de pesquisa em movimento, que integra e incorpora fluidamente o que nos acontece
Issue Date: 
19-Oct-2015
Citation: 
NOGUEIRA FILHO, Saint Clair Rodrigues. A educação como arte do fluir: Paregogia e Aikido. 2015. 85 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Artes, 2015.
Time Duration: 
85 f.: il.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Educação - Estudo e ensino
  • Aikido
  • Tecnologia
  • Ensino a distância
  • Aprendizagem
  • Education Study and teaching
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/136757
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.