You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/136782
Title: 
Características da função quadrática e a metodologia de resolução de problemas
Author(s): 
Assis, Victor Hugo Duarte de
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • Teaching of Mathematics craves change methodologies and these are set out in National Curriculum Parameters, in particular, the Troubleshooting methodology introduced by George Polya early last century. Today this methodology is studied by many researchers and is indicated in the curriculum of the State of São Paulo. The objectives of this work are summarized in theory support the properties of quadratic function to obtain your chart; present aspects of the methodology Troubleshooting and results of its application in the third year of high school for teaching quadratic function
  • O ensino de Matemática anseia por mudanças de metodologias e estas estão previstas nos Parâmetros Curriculares Nacionais, em particular, a Metodologia de Resolução de Problemas introduzida por George Polya no início do século passado. Hoje esta metodologia é estudada por diversos pesquisadores e é indicada no Currículo do Estado de São Paulo. Os objetivos deste trabalho se resumem em fundamentar teoricamente as propriedades da função quadrática para obtenção do seu gráfico; apresentar aspectos da metodologia de Resolução de Problemas e os resultados de sua aplicação na terceira série do Ensino Médio para o ensino da função quadrática
Issue Date: 
26-Jun-2015
Citation: 
ASSIS, Victor Hugo Duarte de. Características da função quadrática e a metodologia de resolução de problemas. 2015. 82 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências, Letras e Ciências Exatas, 2015.
Time Duration: 
82 f.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Matemática (Ensino médio) - Estudo e ensino
  • Funções (Matemática) - Estudo e ensino
  • São Paulo (Estado) - Matemática - Currículos
  • Matemática - Metodologia
  • Functions Study and teaching
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/136782
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.