You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/138139
Title: 
ProUni: revolução simbólica na vida dos beneficiários
Other Titles: 
ProUni: symbolic revolution in beneficiaries lives
Author(s): 
Alves, Tamyres Gaby
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Sponsorship: 
Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
Abstract: 
  • Essa dissertação de mestrado teve como objetivo discutir o ProUni (Programa Universidade para Todos), criado durante o governo Luiz Inácio Lula da Silva. Em primeiro lugar, abordamos a discussão sobre quem são os herdeiros legítimos da educação no Brasil e quem são os jovens, até então excluídos, que passam a ser inseridos no ensino superior via Prouni. Para ampliar a discussão, contamos com entrevistas realizadas com bolsistas e ex-bolsistas do ProUni, visando averiguar o argumento de que esses estudantes estão transformando as suas vidas por meio do programa, o que chamamos de revolução simbólica.
  • This master's thesis aimed to discuss ProUni (“University for All Program”), created during the government of Luiz Inacio Lula da Silva. First, we provoke a discussion about who are the legitimate heirs of education in Brazil and who are young, hitherto excluded, which become embedded in higher education. To broaden the discussion, we have interviews with scholars and alumni ProUni, aiming to determine the hypothesis that these students are transforming their lives through the program, what we call a symbolic revolution.
Issue Date: 
29-Mar-2016
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • ProUni
  • Estado
  • Mercado
  • Herdeiros
  • Capital cultural
  • Revolução simbólica
  • ProUni
  • State
  • Market
  • Heirs
  • Cultural capital
  • Symbolic revolution
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/138139
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.